Regulaminy - archiwum

Regulamin oceny z zachowania

Regulamin Oceniania Zachowania
w I Liceum Ogólnokształcącym im. H. Sienkiewicza
w Kędzierzynie-Koźlu 
 
 

Podstawa prawna:   

  • Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r.  w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. z 2015 r., poz. 843).
  • Statut I Liceum Ogólnokształcącego im. H. Sienkiewicza w Kędzierzynie-Koźlu
  • Program wychowawczy I Liceum Ogólnokształcącego im. H. Sienkiewicza w Kędzierzynie-Koźlu

 

§ 1 Postanowienia wstępne.

 

  1. Ocena z zachowania wyraża opinię szkoły o funkcjonowaniu ucznia w środowisku szkolnym, respektowaniu zasad współżycia społecznego i przestrzeganiu ogólnie przyjętych zasad etycznych.
  2. Ocena z zachowania nie może mieć wpływu na:

a)      oceny z zajęć edukacyjnych,

b)      promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły z zastrzeżeniem ust. 3 i 4

  1. Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu do klasy programowo wyższej lub nieukończeniu szkoły przez ucznia, któremu co najmniej dwa razy z rzędu w danej szkole ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania.
  2.  Ocenę z zachowania śródroczną i roczną ustala się według skali:

a)      wzorowe

b)      bardzo dobre

c)      dobre

d)     poprawne

e)      nieodpowiednie

f)       naganne

  1. Oceny z zachowania ustalone na koniec roku szkolnego uwzględniają zachowanie ucznia w całym roku szkolnym (dotyczy również liczby godzin nieusprawiedliwionych).
  2. Ocena zachowania ustalona przez wychowawcę zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 10.06.2015 r. oraz niniejszymi zasadami oceniania zachowania nie może być uchylona ani zmieniona decyzją administracyjną.
  3. W przypadku nieobecności wychowawcy klasy, jego obowiązki przejmuje drugi wychowawca a w przypadku zwolnienia z lekcji podczas nieobecności I i II wychowawcy decyzję podejmuje pedagog lub wicedyrektor bądź też dyrektor szkoły.
  4. Za zachowanie ucznia poza szkołą odpowiadają jego rodzice (prawni opiekunowie).

 

§ 2 Zasady ustalania oceny z zachowania.

 

  1. Obowiązkiem nauczyciela wychowawcy jest zapoznanie uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) ze szczegółowymi kryteriami oceniania uczniów oraz odpowiednimi procedurami:

zapoznanie uczniów:-

a)      odczytanie i omówienie zasad ocenienia zachowania na pierwszej lekcji do dyspozycji wychowawcy klasy,  

b)      dokumentacja: wpis do dziennika lekcyjnego

zapoznanie rodziców (prawnych opiekunów):-

a)      odczytanie i omówienie zasad oceniania zachowania na pierwszym w danym roku szkolnym zebraniu,

b)      dokumentacja: protokół zebrania z załączoną listą obecności.

 

§ 3 Procedury towarzyszące ustalaniu ocen z zachowania.

 

  1. Projekt oceny z zachowania przygotowuje wychowawca klasy na podstawie:

a)      dokumentacji (uwag i pochwał uczniów danej klasy, dziennika lekcyjnego - frekwencja),

b)      samooceny uczniów i uwag zespołu klasowego przedstawionych na godzinie wychowawczej poprzedzającej przedstawienie propozycji ocen z zachowania do konsultacji Radzie Pedagogicznej.

  1. Uczniowie, którzy posiadają orzeczenie o indywidualnym nauczaniu lub potrzebie kształcenia specjalnego nie podlegają kryteriom oceniania dotyczących ich aktywności na rzecz klasy i szkoły. Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia zachowania mające uzasadnienie medyczne , uwzględnia się wpływ stwierdzonych zaburzeń  na jego zachowanie na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego albo indywidualnego nauczania lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej. 
  2. Projekt ocen  wzorowych i nagannych zostaje sporządzony na piśmie  na tydzień przed konferencją klasyfikacyjną i przedłożony członkom Rady Pedagogicznej w celu zapoznania się z propozycjami wychowawcy.
  3. Nauczyciel wychowawca uzasadnia pisemnie każdą ocenę naganną, natomiast ocenę wzorową na życzenie zainteresowanych członków Rady Pedagogicznej.
  4. Wychowawca po zapoznaniu się z opiniami innych nauczycieli może swą ocenę utrzymać lub zmienić. O swojej decyzji informuje Radę Pedagogiczną na konferencji zatwierdzającej oceny z zachowania za dany semestr. Decyzja wychowawcy jest ostateczna.

 

§ 4 Kryteria ustalania oceny z zachowania.

 

  1. Zachowanie ucznia jest oceniane w trzech obszarach, ocena z każdego z tych obszarów – od 1 do 6 punktów (od nagannej do wzorowej) - wpływa na ocenę okresową oraz końcoworoczną zgodnie z zasadą obliczania średniej ważonej:

c)      kultura osobista – waga 2,

d)     stosunek do obowiązków szkolnych –  waga 1

e)      aktywność ucznia w szkole i poza  nią – waga 1,

1.1 Ocena semestralna i roczna wynika z przelicznika :

a)      1-1.74 – zachowanie  naganne

b)      1.75-2.74 – zachowanie  nieodpowiednie

c)      2.75-3.74 – zachowanie  poprawne

d)     3.75-4.74 – zachowanie  dobre                                

e)      4.75 – 5.74 - zachowanie  bardzo dobre      

f)       5.75 – 6.0 - zachowanie  wzorowe

1.2. Ostateczną decyzję, na podstawie wyżej wymienionych kryteriów podejmuje wychowawca.

 

  1. Przy ocenie kultury osobistej brane są pod uwagę następujące elementy:

a)      stosunek do nauczycieli, pracowników szkoły, kolegów,

b)      uczciwość, wywiązywanie się z obowiązków,

c)      przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i regulaminów podczas lekcji, przerw i zajęć pozalekcyjnych, w tym na wycieczkach i imprezach szkolnych,

d)     kultura  bycia i słowa, nieużywanie wulgaryzmów,

e)      odpowiedni strój, zgodny z ustaleniami Statutu Szkoły, również strój galowy na uroczystościach szkolnych,

f)       higiena osobista, dbałość o czystość otoczenia,

g)      palenie papierosów na terenie i poza terenem szkoły, używanie i/lub posiadanie narkotyków i/lub alkoholu na lekcjach, przerwach, w czasie imprez szkolnych i poza szkołą.

  1. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia w szczególności:

a)      wywiązywanie się z obowiązków ucznia;

b)      postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej;

c)      dbałość o honor i tradycje szkoły;

d)     dbałość o piękno mowy ojczystej;

e)      dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób;

f)       godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią;

g)      okazywanie szacunku innym osobom

3.1 Powyższe elementy ocenia wychowawca, wystawiając następującą ocenę cząstkową:

a)      wzorową – 6 punktów,

b)      bardzo dobrą – 5 punktów,

c)      dobrą – 4 punkty,

d)     poprawną – 3 punkty,

e)      nieodpowiednią – 2 punkty,

f)       naganną – 1 punkt.

3.2         Jako ocenę wyjściową w tym obszarze przyjmuje się ocenę dobrą (4 punkty), przy czym uczeń, któremu wychowawca wystawia ocenę dobrą może mieć co najwyżej dwie  uwagi negatywne,  uczeń,  z oceną bardzo dobrą jedną uwagę negatywną, wzorową nie może mieć uwag negatywnych.

3.3         Nauczyciele są zobligowani do systematycznego wpisywania zarówno uwag pozytywnych jak i negatywnych do dziennika.

  1. Przy ocenie stosunku do obowiązków szkolnych brane są pod uwagę następujące elementy:

g)      frekwencja na zajęciach lekcyjnych,

h)      punktualność, niespóźnianie się na lekcje,

i)        samodzielność pracy na sprawdzianach, przy odrabianiu zadań, niepopełnianie plagiatów,

j)        terminowość i sumienność wywiązywania się z powierzonych zadań  oraz z obowiązków ucznia,

k)      osiąganie wyników w nauce zgodnych z możliwościami.

4.1. Powyższe elementy ocenia wychowawca, wystawiając następującą ocenę :

a)      wzorową – 6 punktów, tylko, jeśli nie ma godzin nieusprawiedliwionych,

b)      bardzo dobrą – 5 punktów, tylko, jeśli liczba godzin nieusprawiedliwionych nie przekracza 10% tygodniowego wymiaru godzin  w semestrze,

c)      dobrą – 4 punkty, tylko, jeśli liczba godzin nieusprawiedliwionych nie przekracza 25 % tygodniowego wymiaru godzin  w semestrze,

d)     poprawną – 3 punkty, tylko, jeśli liczba godzin nieusprawiedliwionych nie przekracza 45% tygodniowego wymiaru godzin w semestrze   w semestrze,

e)      nieodpowiednią – 2 punkty, tylko, jeśli liczba godzin nieusprawiedliwionych nie przekracza 95 % tygodniowego wymiaru godzin  w semestrze,

f)       naganną –1 punkt, jeśli liczba godzin nieusprawiedliwionych przekracza tygodniowy wymiar godzin  w semestrze

4.2. Nieusprawiedliwione spóźnienia na lekcje są przeliczane na godziny nieusprawiedliwione w proporcji :  5 spóźnień = 1 godzina nieusprawiedliwiona.

  1. Przy ocenie aktywności ucznia w szkole i poza nią są brane pod uwagę następujące elementy:

a)      udział ucznia w życiu klasy, praca w samorządzie klasowym, podejmowanie działań na rzecz klasy lub

b)      udział ucznia w życiu szkoły, praca w samorządzie szkolnym, podejmowanie działań na rzecz szkoły lub

c)      działalność w organizacjach szkolnych i udokumentowana działalność w organizacjach pozaszkolnych, szczególnie w wolontariacie lub

d)     udział w olimpiadach i konkursach przedmiotowych lub

e)      udział w zawodach sportowych lub

f)       pomoc koleżeńska w nauce.

5.1. Nauczyciele – opiekunowie organizacji szkolnych, kół zainteresowań, SKS-u, wolontariatu itp. informują wychowawców i sugerują ocenę w tym obszarze poprzez wpis uwagi w dzienniku.  Powyższe elementy ocenia wychowawca, wystawiając następującą ocenę cząstkową:

a)      wzorową – 6 punktów,

b)      bardzo dobrą – 5 punktów,

c)      dobrą – 4 punkty,

d)     poprawną – 3 punkty,

e)      nieodpowiednią – 2 punkty,

f)       naganną – 1 punkt.

5.2 Przyjmuje się, że sporadyczna aktywność może być oceniona na ocenę dobrą (4punkty), natomiast stała aktywność na ocenę bardzo dobrą lub wzorową.

  1. Używanie i/lub posiadanie alkoholu i/lub narkotyków w czasie lekcji, przerw, imprez szkolnych i wycieczek jest karane automatycznie obniżeniem oceny z zachowania do nagannej.
  2. Uczeń otrzyma ocenę naganną :

a)      w I półroczu, jeśli wykroczenie miało miejsce w I semestrze. 

b)      roczną, jeśli wykroczenie miało miejsce w II semestrze.

 

  1. Uczeń, który wszedł w kolizję z prawem (np. kradzież, udział w bójce, handel narkotykami, itp.) otrzymuje automatycznie ocenę naganną :

a)      w I półroczu, jeśli wykroczenie miało miejsce w I semestrze. 

b)      roczną, jeśli wykroczenie miało miejsce w II semestrze.

 

  1. Uczeń, który opuścił bez usprawiedliwienia liczbę godzin odpowiadającą dwutygodniowemu wymiarowi godzin przewidzianych planem lekcyjnym dla danej klasy  w semestrze otrzymuje ocenę nieodpowiednią niezależnie od ocen cząstkowych uzyskanych w innych obszarach.
  2. Uczeń, który miał ocenę naganną w I semestrze może uzyskać maksymalnie ocenę poprawną, jeśli spełni w II semestrze kryteria uzyskania oceny wzorowej, bardzo dobrej lub dobrej.
  3. Uczeń, który otrzymał naganę Dyrektora Szkoły nie może mieć oceny z zachowania (semestralnej i rocznej) wyższej niż nieodpowiednia.
  4. W przypadku, gdy ocena półroczna jest o jeden stopień niższa od rocznej – decyduje ocena roczna.
  5. Gdy ocena półroczna jest o jeden stopień wyższa od rocznej – również decyduje ocena roczna.
  6. Jeżeli różnica między oceną półroczną a roczną wynosi dwa stopnie lub więcej, wyciągamy średnią (półroczna + roczna, wynik dzielimy na pół).

 

§ 5 Odwołania

 

  1. Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia w formie pisemnej do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do 2 dni po konferencji klasyfikacyjnej.
  2. W przypadku stwierdzenia, że roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która ustala roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania w drodze głosowania zwykłą większością głosów; w przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.
  3. W skład komisji wchodzą:

a)      dyrektor szkoły lub wicedyrektor jako przewodniczący komisji

b)      wychowawca klasy

c)      pedagog

d)     wskazany przez dyrektora szkoły nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne w danej klasie

e)      przedstawiciel samorządu uczniowskiego

f)       przedstawiciel rady rodziców

  1. Ustalona przez komisję roczna ocena klasyfikacyjna zachowania nie1 może być niż-sza od ustalonej wcześniej oceny. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna.
  2. Z prac komisji sporządza się protokół zawierający w szczególności:

a)      skład komisji,

b)      termin posiedzenia komisji,

c)      wynik głosowania,

d)     ustaloną ocenę zachowania wraz z uzasadnieniem.

  1. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.

 

 

§ 6 Usprawiedliwianie nieobecności

Zasady ogólne

  1. Na podstawie zapisów Art. 18 Ustawy o systemie oświaty  rodzice dziecka podlegającego obowiązkowi szkolnemu i obowiązkowi nauki są zobowiązani do zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia szkolne oraz do zapewnienia dziecku warunków do przygotowania się do zajęć szkolnych . W przypadku niewypełnienia obowiązku szkolnego szkoła informuje o tym władze samorządowe i Sąd Rejonowy. Uczeń jest obowiązany uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych i przybywać na nie punktualnie, zgodnie z obowiązującym planem lekcji.
  2. Uczeń jest zobowiązany do usprawiedliwienia nieobecności w nieprzekraczalnym terminie pięciu dni roboczych  po powrocie do szkoły.
  3. Uczeń ma obowiązek poinformowania wychowawcy klasy o przyczynach spóźnień na lekcje, wychowawca może uwzględnić spóźnienia niewynikające z winy ucznia przy wystawianiu oceny z zachowania za dany semestr. Dotyczy to przede wszystkim spóźnień często powtarzających się, w ciągu całego dnia lub na wybrane lekcje. Spóźnienia niezależne od ucznia; losowe bądź spowodowane trudnościami z dojazdem nie mają wpływu na ocenę z zachowania.
  4. Każdy uczeń ma obowiązek posiadać zeszyt usprawiedliwień  z ponumerowanymi stronami opatrzony pieczątką szkoły oraz, na pierwszej stronie, wzorami podpisów rodziców (lub opiekunów prawnych).
  5. Wszelkie usprawiedliwienia nieobecności muszą znajdować się w zeszycie usprawiedliwień opisanym w punkcie 4.
  6. Na każdym usprawiedliwieniu nieobecności ucznia w szkole powinien być podany powód.
  7. W ostatnim tygodniu przed klasyfikacją roczną wszystkie nieobecności muszą zostać usprawiedliwione najpóźniej w dniu konferencji Rady Pedagogicznej poświęconej ustaleniu ocen z zachowania.

 

Uczniowie pełnoletni

 

  1. Do osiągnięcia pełnoletności przez ucznia obowiązuje system usprawiedliwiania nieobecności zgodnie z Regulaminem Oceniania Zachowania.
  2. Na początku roku szkolnego, w którym uczeń osiąga pełnoletniość, jego  rodzice lub prawni opiekunowie deklarują sposób usprawiedliwiania nieobecności od momentu osiągnięcia pełnoletniości ucznia do momentu ukończenia szkoły.
  3. Pełnoletni uczniowie niewyrażający zgody na usprawiedliwianie nieobecności przez rodziców składają u wychowawcy klasy oświadczenie, że podczas nieobecności na zajęciach lekcyjnych ponoszą odpowiedzialność za swoje życie i zdrowie.
  4. Uczniowie pełnoletni, którzy nie wyrażą zgody na usprawiedliwianie ich nieobecności na zajęciach lekcyjnych przez rodziców są zobowiązani do przestrzegania następujących procedur:

a)      Nieobecności spowodowane chorobą uczniowie usprawiedliwiają na podstawie zaświadczenia lekarskiego.

b)      Nieobecności wynikające z innych przyczyn będą traktowane jak usprawiedliwione jeżeli ich liczba nie przekroczy tygodniowego wymiaru godzin  w semestrze.

c)      Po przekroczeniu wskazanego wyżej limitu wszelkie godziny opuszczone przez ucznia będą traktowane jako nieusprawiedliwione i rozliczane zgodnie
z Regulaminem Oceniania Zachowania. Wyjątek stanowią nieobecności o których mowa w punkcie 4a) oraz poświadczone  nieobecności wynikające ze zdarzeń losowych.

d)     Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia śródrocznej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.

e)      Dopuszczenie do egzaminu klasyfikacyjnego następuje na wniosek ucznia. Jeżeli nieobecności są nieusprawiedliwione o dopuszczeniu do egzaminu decyduje Rada Pedagogiczna.

 

 

§ 7 Postanowienia końcowe

 

  1. Członkowie Rady Pedagogicznej zobowiązani są do systematycznego przekazywania wychowawcom spostrzeżeń o zachowaniu i aktywności uczniów w formie wpisu do dziennika.
  2. Na tydzień przed konferencją klasyfikacyjną członkowie Rady Pedagogicznej mają prawo zgłosić (pisemnie) uwagi i zastrzeżenia do zaproponowanych przez wychowawcę ocen z zachowania.
  3. Wzór oświadczenia rodzica / ucznia pełnoletniego zawiera Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu
  4. Zasady pracy Zespołu wychowawczego szkoły określa Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu

 

 

Regulamin obowiązuje od 01 września 2016 r.

 

Wcześniejsze zmiany:

  • 30 stycznia 2012
  • 12 września 2012
  • 12 wrzesień 2011
  • 19 września 2007
  • 6 lipca 2007
  • 15 listopada 2004

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu oceniania zachowania

…………………………………….

Miejscowość, data                 

 

OŚWIADCZENIE RODZICA.

 

Ja niżej podpisana/podpisany* deklaruję, że będę/ nie będę* usprawiedliwiać wszelkie nieobecności mojej/mojego* pełnoletniej/pełnoletniego* córki/syna* ……………………………………………..

na zajęciach lekcyjnych do czasu ukończenia szkoły.

 

…………………………………………………

Podpis rodzica/opiekuna prawnego     

 

* niepotrzebne skreślić

 

 

 

 

……………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

…………………………………….

Miejscowość, data                 

 

OŚWIADCZENIE UCZNIA.

 

Ja …………………………………………………………… będąc osobą pełnoletnią oświadczam, 

Imię i nazwisko uczennicy/ucznia.

że wszelkie nieobecności na zajęciach lekcyjnych będę usprawiedliwiać zgodnie z Regulaminem Oceniania Zachowania (Załącznik -  Zasady Usprawiedliwiania Nieobecności.

Jednocześnie oświadczam, że:

  • w czasie nieobecności na zajęciach lekcyjnych biorę odpowiedzialność za swoje życie i zdrowie,
  • znam zasady klasyfikowania określone w Statucie i Regulaminie Oceniania Zachowania.

 

…………………………………………………

Podpis uczennicy/ucznia.                      

 

 

Załącznik nr 2 do Regulaminu oceniania zachowania

ZASADY DZIAŁANIA, KOMPETENCJE I ZADANIA ZESPOŁU WYCHOWAWCZEGO.

  1. 1.       Zespół wychowawczy jest organem powołanym przez dyrektora szkoły, mającym za zadanie rzetelne rozwiązywanie problemów wychowawczo – opiekuńczych.
  2. 2.      Skład zespołu wychowawczego ustala dyrektor szkoły. W skład zespołu wychowawczego wchodzą:
  • wicedyrektor szkoły,
  • pedagog szkolny
  • nauczyciele

oraz na wniosek zainteresowanego ucznia dodatkowo wychowawca i / lub rzecznik praw ucznia.

  1. 3.      Zespół wychowawczy zbiera się w pełnym składzie w następujących sytuacjach:
  • w sprawach bardzo trudnych i skomplikowanych wychowawczo ( wówczas gdy podjęte działania w stosunku do ucznia wymagają szerszej konsultacji ),
  • celem opracowania dokumentacji szkolnej w zakresie wychowania i opieki.
  1. 4.      Wychowawca/nauczyciel zgłasza problem zespołowi wychowawczemu wówczas, gdy istnieją ku temu uzasadnione przesłanki tzn wychowawca wyczerpał wszystkie uwzględnione w statucie możliwości oddziaływania wychowawczego w stosunku do ucznia.
  2. 5.      Zgłaszane problemy wychowawcze mogą dotyczyć m.in. niskiej frekwencji, nieobecności, ….
  3. 6.      Zespół wychowawczy zapoznaje się z problemem wychowawczym zgłaszanym przez wychowawcę lub nauczyciela. Dokonuje szczegółowej analizy problemu oraz zapoznaje się z dostępną dokumentacją. Ustala procedury postępowania zgodne ze statutem szkoły.
  4. 7.      Jeśli zespół wychowawczy podejmie decyzję o spotkaniu z uczniem i/lub rodzicem/ opiekunem prawnym -  to rozmowa ma charakter protokołowany.
  5. 8.      Wychowawca informuje ucznia i/lub rodzica/opiekuna prawnego o decyzji zespołu wychowawczego oraz przekazuje informacje o terminie spotkania.
  6. 9.      Po przeprowadzonej rozmowie z uczniem zespół wychowawczy może nałożyć na ucznia karę zgodnie ze statutem szkoły.
  7. 10.  Uczeń zostaje zobowiązany do zmiany postępowania. wychowawca monitoruje postępowanie ucznia i przedstawia sytuację zespołowi wychowawczemu.
  8. 11.  Jeżeli po upływie miesiąca zachowanie ucznia nie uległo poprawie zespół wychowawczy podejmuje decyzję o dalszych konsekwencjach dotyczących nieprawidłowego zachowania ucznia zgodnie ze statutem szkoły.
  9. 12.  Jeżeli pomimo przeprowadzonych rozmów pouczających z uczniem, nałożonych kar przewidzianych w statucie uczeń nie wykazuje poprawy zespól wychowawczy może wystąpić z wnioskiem do Rady Pedagogicznej o relegowanie ucznia ze szkoły.
  10. 13.  O karach nałożonych na ucznia zespół wychowawczy informuje rodziców/prawnych opiekunów w formie pisemnej.

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 08 marca 2017 00:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Ryszard Więcek
Ilość wyświetleń: 667
08 marca 2017 00:05 (Ryszard Więcek) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany